Ekologické potraviny budú mať svieži dizajn: Európska komisia Generálne riaditeľstvo EÚ pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka pozýva všetkých študentov dizajnu a umenia z 27 členských krajín EÚ do súťaže o ekologické logo pre celú EÚ. Súťaž ponuka cenu, ktorú nemožno vyjadriť iba peniazmi:
Víťazné logo sa stane v júli 2010 oficiálnym logom, ktorým budú označené ekologické produkty v celej Európskej únii. V predvečer vyhlásenia súťaže, európska komisárka pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Mariann Fischer Boel povedala: „Nové ekologické logo poskytne identitu pre celý sektor ekologických produktov v EÚ. Pomôže pri vytvorení jednotného trhu a to je dobrá správa ako pre výrobcov tak aj pre spotrebiteľov.“
S cieľom navrhnúť nápadité a kreatívne ekologické logo EÚ, dáva Európska únia nádejným európskym talentom možnosť vytvoriť návrh, ktorý môže byť vytlačený na miliónoch balených výrobkoch. Nové ekologické logo EÚ bude povinné pre všetky predbalené ekologické produkty pochádzajúce z 27 členských štátov, ktoré spĺňajú podmienky na toto označenie. Okrem toho sa logo EÚ bude môcť používať aj na všetkých nepredbalených ekologických produktoch, ktoré pochádzajú z EÚ alebo sú dovezené z tretích krajín, ich označovanie však nebude povinné.
Do tejto jedinečnej medzinárodnej dizajnérskej súťaže sa môžu zapojiť všetci občania EÚ, ktorí sú zapísaní v niektorej inštitúcii vyššieho vzdelávania v odbore umenia alebo dizajnu so sídlom v EÚ. Budú vybrané tri víťazné návrhy.
Autor návrhu, ktorý získa prvé miesto, dostane finančnú odmenu 6000 eur. Tvorcovia druhého a tretieho najlepšieho návrhu dostanú 3500 a 2500 eur. Návrhy loga je možné posielať cez osobitnú webovú stránku súťaže
www.ec.europa.eu/organic-logo do 25. júna 2009.
Porota súťaže o ekologické logo EÚ bude zložená z odborníkov v oblasti ekologického poľnohospodárstva a výroby, a medzinárodne uznávaných profesionálnych dizajnérov. Medzi významných členov poroty patrí profesor, kreatívny riaditeľ a riadiaci partner
Erik Spiekermann Dr. h. c. z Nemecka;
Riitta Brusila-Räsänen, profesorka grafického dizajnu z Laplandskej univerzity vo Fínsku;
Szymon Skrzypczak, víťaz súťaže mladých dizajnérov z Poľska;
Elisabeth Mercier, riaditeľka agentúry BIO z Francúzska;
Urs Niggli, riaditeľ Výskumného ústavu ekologického poľnohospodárstva (FiBL) zo Švajčiarka;
Tom Václavík, marketingový špecialista na ekologické produkty z Českej republiky a prezident medzinárodného združenia maloobchodných predajcov ekologických produktov; a
Craig Sams, predseda združenia Soil Association zo Spojeného kráľovstva. Porote bude predsedať
Rob Vermeulen, bývalý prezident združenia Pan-European Brand Design Association.
Po uplynutí termínu na posielanie návrhov, porota vyberie najlepšie logá, ktoré budú následne zverejnené na webovej stránke súťaže ako oficiálni kandidáti na nové logo. Všetci európski občania budú vyzvaní, aby pomohli vybrať víťazné logo prostredníctvom on-line hlasovania. Autor víťazného loga a tvorcovia druhého a tretieho najlepšieho návrhu budú v lete 2010 pozvaní na slávnostné odovzdávanie cien do Bruselu. Ocenenia prevezmú z rúk komisára EÚ pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka.
Súťaž je pre študentov výzvou na vytvorenie pútavého a originálneho loga, ktoré bude vystihovať rôzne aspekty ekologického poľnohospodárstva a výroby. Porota bude okrem toho návrhy hodnotiť z hľadiska všeobecnej atraktívnosti, zrozumiteľnosti bez použitia slov, jasnej prezentácie a nadčasovosti. Úplné podmienky možno nájsť na adrese
www.ec.europa.eu/organic-logo.
Kontakt:
Mgr. Zuzana Halánová
OMNIMEDIA Public Relations
Kontakt: halanova@omnimedia.sk
+421 903 252 665