BIO spotrebiteľ

Umenie školských biozáhrad

02.05.2006 01:16
Školský dvor môže byť priestor pre radosť a tvorivosť detí aj dospelých. Môže byť krásny, harmonický a užitočný.
Môže podporovať predstavivosť, môže byť základom pre tímovú prácu. Na školskom dvore sa môžu deti učiť pomocou práce, ktorá pre nich predstavuje hru, môžu vidieť veci a javy na vlastné oči, môžu sa učiť skúmaním, pokusmi. Oboznamovaním sa s niektorými témami môžu rozvíjať schopnosti rozhodovania sa v prostredí, v ktorom môžu priamo vidieť dôsledky svojich rozhodnutí.

Pre tých, ktorí chcú zmeniť svoj školský pozemok, pripravilo občianske združenie SOSNA tréning UMENIE ŠKOLSKÝCH BIOZÁHRAD.

Dokončovanie jazierka a bylinnej špirály
Dokončovanie jazierka a bylinnej špirály
Zámerom programu je
  • ukázať možnosti premeny školských dvorov pre ich využitie vo výchove a vzdelávaní,
  • vytvoriť dizajn školského pozemku tak, aby v ňom bola zohľadnená vízia detí a učiteľov,
  • vtiahnuť deti, pedagógov školy a miestu komunitu do tvorby biozáhrady,
  • využiť umenie ako prostriedok pre harmonizáciu miesta a ľudí, ktorí ho navštevujú,
  • vytvoriť miesto, kde sa ľudia budú radi stretávať a na ktorom budú mať možnosť a chuť aj oddychovať.


Aktivity s učebnými pomôckami
Aktivity s učebnými pomôckami
Obsah tréningu:
  • princípy dobrého dizajnu školského pozemku
  • metodika prípravy ekoplochy
  • princípy výberu rastlín pre konkrétne podmienky,
  • využitie témy vo vyučovacom procese,
  • realizácia vybraných prvkov ekoplochy na pozemku
  • jazierko, bylinná špirála,
  • živé ploty a vertikálna zeleň, vŕbové stavby,
  • kľúčové dierky na efektívne biopestovanie,
  • bylinkový labyrint s miestom na relaxáciu, aj školské oslavy,
  • malá biozáhradka,
  • divočina - časť pre základ biologickej rozmanitosti,
  • umenie: mozaiky, sochy, tvorba z prírodného materiálu, ktorá vystihne duch a atmosféru miesta


Pre koho je tréning určený: pre všetkých, ktorí majú záujem zlepšiť svoje praktické zručnosti a získať nové skúsenosti vo využívaní školských dvorov ako funkčných, krásnych a harmonických miest, ktoré budú slúžiť pre výchovu a vzdelávanie .

Bylinná špirála
Bylinná špirála
Odmena po práci
Odmena po práci
Prečo je pre Vás účasť na tréningu užitočná:
  • získate metodickú pomoc a metodickú príručku k téme,
  • zoznámite sa s učebnými pomôckami, ktoré vám pomôžu na školách realizovať dizajn školského pozemku ako ekoplochy,
  • vyskúšate si v praxi vybudovať niektoré prvky dizajnu a umelecké záhradné dielka
  • budete mať možnosť konzultovať svoje dizajny školských pozemkov,
  • oboznámite sa s princípmi permakultúry a jej využitím vo vyučovaní,
  • získate informácie o ďalšej environmentálnej literatúre, organizáciách a zaujímavých projektoch.


Viac infomácii nájdete na stránke o.z. SOSNA.





Hodnotenie: 60%, 3 hlasy Ako veľmi sa Vám páči tento článok? Dajte mu svoj hlas.

Silvia SzabóováPracuje v o.z. SOSNA ako manažér vzdelávacích programov v oblasti
environmentálnej výchovya komunitných projektov na vidieku. Zaoberá sa aj
permakultúrou a biozáhradami, vo svojej práci spája environmentalistiku,
psychológiu a umenie.

Diskusia: Umenie školských ...

    Odporúčam

    Bol som na dvoch seminároch OZ SOSNA k tejto téme a všetkým tento zážitok odporúčam. Premňa osobne je najkrajšia manuálna časť - niečo vytvoriť vlastnými rukami.
    Rudolf PADO   Reagovať
     
    0
     
    0



Pridať názor na článok







Najčítanejšie v rubrike



Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií