BIO spotrebiteľ

Hemoroidy

29.05.2006 12:49
Hemoroidy alebo ľudovo tiež zlatá žila spôsobuje nepríjemné pocity keď sa objavi. Tieto napuchnuté a roztiahnuté vény sú problémom množstva ľudí, daň civilizácii. Sedavé zamestnania súčasnosti sú zaťažujúce pre naše telo, obzvlášť sedaciu časť.

Kto by o tomto probléme a hemoroidoch rád hovoril. Aj u lekára sa ťažko mnohí priznávajú, že ich trápi bolesť, pálenie či svrbenie análneho otvoru. Už len preto píšem tieto slová, aby ste si skúsili pomôcť sami skôr, než o tom budete musieť niekomu hovoriť. Alebo v rámci prevencie sa pokúsiť uchrániť od daného problému.

Osvedčené prírodné prostriedky starej mamy

Môžete vyskúšať osvedčené prírodné prostriedky a produkty, ktoré už naše babičky využívali, ak niekto mal problém s hemoroidmi.

  1. Pohánka sa môže pochváliť vysokým obsahom rutinu, ktorý pomáha. Čiže skúste zaradiť do jedálnička 3-4x týždenne pohánku, prípadne užívať.

    Receptík k dobru: 350g pohánky, 200 g kyslej kapusty, 6dl vody, 1cibuľa, 2l oleja, soľ. Pohánku prepláchnite, sušte, osmažte na panvici až bude príjemne orieškovo voňať, zalejte vodou plus soľ. Varte 10 minút a potom ešte pol hodinu nechajte pod perinou dobehnúť. Zatiaľ opražte na oleji cibuľu, pridajte kapustu, prehrejte. Premiešajte s hotovou pohankou.

    Dobrú chuť!

  2. Zelenina ako: rajčiny, redkvičky, uhorky, kyslá kapusta.
  3. Ovocie: figy sušené, melón, citrusové plody, čierne ríbezle.
  4. Hliva - tieto huby sú v mnohých smeroch užitočnými, zaraďte ich do jedálnička čo najčastejšie.
  5. Šťava zo surových zemiakov a šťava z kyselej kapusty zmiešaná pol na pol.
  6. Strukoviny všetkých druhov.
  7. Pšeničné otruby - 1 lyžica nasucho opražených na panvici denne zmiešaných s jedlom.
  8. Obilné vločky - ktorékoľvek a v akejkoľvek podobe - výborne pôsobia.
  9. Sója a sójové produkty treba čo najčastejšie konzumovať.
  10. Ľanové semeno - odvar z neho (1l semena v 1/2l vody varíme 5 minút).
  11. Čaj zo skorocelu alebo rebríčka
  12. Dubová kôra - tradičné kúpele - 1-2 lyžice sa varia 15-20 minút v 1/2l vody – sú účinné na ukľudnenie problému, účinkujú protizápalovo.

Rada na záver

A na záver rada, ktorá je od dávna účinná a najjednoduchšia - základ je pohyb. Skúste napríklad denne urobiť 15-30 drepov, prípadne sťahovanie svalstva oblasti konečníka niekoľko minút denne, ideálne je okolo 200 sťahov.

Skúste dlho nesedieť, častejšie sa prechádzať a krátko si zacvičiť.






Hodnotenie: 100%, 2 hlasy Ako veľmi sa Vám páči tento článok? Dajte mu svoj hlas.

Daniela DivílkováOd roku 2002 dobrovoľne a s radosťou pracuje pre Centrum environmentálnych aktivít v Trenčíne.

Diskusia: Hemoroidy ...



    Pridať názor na článok





    BIO magazín

    Zdravie
    Rubrika zameraná na zdravý životný štýl, zdravie z prírody a z (bio) potravín.



    Najčítanejšie v rubrike



    Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií