BIO spotrebiteľ

Vyhodnotenie súťaže o logo „Biopotravina roka 20xx“

26.07.2006 07:38
Pred časom sme vyhlásili súťaž o logo „Biopotravina roka 20xx“. Kto vyhral a aké logo bude na obale Biopotraviny roka 20xx?
Centrum environmentálnych aktivít Trenčín organizuje od minulého roka prestížnu súťaž pre slovenských výrobcov biopotravín o titul „ Biopotravina roka“. Myšlienkou je jednak pritiahnuť pozornosť médií i širokej spotrebiteľskej verejnosti k slovenským biopotravinám a jednak aspoň symbolicky oceniť výrobcov obľúbených biopotravín medzi spotrebiteľmi -formou diplomu a možnosti použiť na obale biopotraviny logotyp „Biopotravina roka 20xx“.

Aj preto nám záležalo na tom, aby bolo logo naozaj pekné, aby odrážalo spojitosť so zdravým a človekom a zdravou krajinou, aby jednoducho na prvý pohľad zaujalo a vyzdvihlo jedinečnosť biopotravín – s ohľadom na ich výbornú chuť, prínos pre zdravie, prísnu kontrolu a certifikáciu.

Do súťaže o logo Biopotravina roka prihlásilo 13 autorov spolu 19 návrhov logotypov. Sme veľmi radi, že súťaž mala taký ohlas a že bolo z čoho vyberať.

12. júla sa v priestoroch Centra environmentálnych aktivít zišla porota v zložení:
  1. Zuzana Homolová, predsedníčka Zväzu ekologického poľnohospodárstva EKOTREND SLOVAKIA
  2. Dušan Janovíček, Ekotrend Myjava, spol. s r.o.
  3. Ivana Maláková, profesionálna grafička
  4. Martina Lamačková, Bio-obchod „U malého princa“ Trenčín
  5. Richard Medal, Centrum environmentálnych aktivít Trenčín
Všetky doručené návrhy boli zaradené do hodnotenia. Na základe daných kritérií sa porota jednohlasne zhodla o víťaznom návrhu, ako aj 2. a 3. mieste v súťaži. Nech sa páči, pozrite sa na víťazný logotyp i ďalšie dva ocenené návrhy.

1. miesto a víťazný návrh

logo „Biopotravina roka 20xx“
víťazné logo „Biopotravina roka 20xx“
autor: Mgr. Svetozár Šomšák (Košice)

K svojmu návrhu logotypu ponúkol aj „príbeh“:
„V prípade logotypu Biopotravina roka je príbehom organická štruktúra – kaligrafia – vytvorená ťahom ruky. Voľné asociácie tejto štruktúry sú napríklad jablko, dužina a jadro, kvet v záhrade. Sú to pozitívne asociácie, ktoré podporujú pozitívne zameranie samotného projektu oceňovania najúspešnejšej biopotraviny,“ vysvetľuje p. Šomšák.

„Zvolená farebnosť logotypu podporuje myšlienku organickosti a sviežosti“, dodáva.

2. a 3. miesto

logo „Biopotravina roka 20xx“
3. miesto - Kristína Hrončeková
logo „Biopotravina roka 20xx“
2. miesto - Šimonka Tesaková
2. miesto
Šimonka Tesaková (Polianka)

3. miesto:
Kristína Hrončeková (Bratislava)



Veríme, že nový logotyp bude čoskoro zdobiť Biopotravinu roka 2005 – špaldovú krupicu z Ekotrendu Myjava.

Rovnako veríme že, logo „Biopotravina roka 20xx“ pomôže efektívne propagovať vynikajúce slovenské biopotraviny.

Poďakovanie

Ďakujeme Ministerstvu pôdohospodárstva a Intervenčnej agentúre za poskytnutie finančnej odmeny pre autora víťazného logotypu vo výške 10 000,-Sk, ako aj firmám Ekotrend Myjava a AFRA Odorica za poskytnutie produktov ekologického poľnohospodárstva, ktorými boli odmenení autori návrhov logotypov na 2. a 3. mieste.
Súvisiace články a odkazy





Hodnotenie: 90%, 2 hlasy Ako veľmi sa Vám páči tento článok? Dajte mu svoj hlas.

Klaudia MedalováOd roku 2001 pracuje v Centre environmentálnych aktivít ako koordinátor aktivít na podporu rozvoja ekologického poľnohospodárstva. Stála tiež pri zrode klubu priateľov ekologického poľnohospodárstva Klubu BIO PaPa v Trenčíne.

Diskusia: Vyhodnotenie súťaže o logo „Biopotravina ...



    Pridať názor na článok





    BIO magazín

    Súťaž
    popis



    Najčítanejšie v rubrike



    Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií