Centrum environmentálnych aktivít Trenčín organizuje od minulého roka prestížnu súťaž pre slovenských
výrobcov biopotravín o titul „
Biopotravina roka“. Myšlienkou je jednak pritiahnuť pozornosť médií i širokej spotrebiteľskej verejnosti k slovenským biopotravinám a jednak aspoň symbolicky oceniť výrobcov obľúbených
biopotravín medzi spotrebiteľmi -formou diplomu a možnosti použiť na obale biopotraviny logotyp „Biopotravina roka 20xx“.
Aj preto nám záležalo na tom, aby bolo logo naozaj pekné, aby odrážalo spojitosť so zdravým a človekom a zdravou krajinou, aby jednoducho na prvý pohľad zaujalo a vyzdvihlo jedinečnosť
biopotravín – s ohľadom na ich výbornú chuť, prínos pre zdravie, prísnu kontrolu a certifikáciu.
Do súťaže o logo
Biopotravina roka prihlásilo 13 autorov spolu 19 návrhov logotypov. Sme veľmi radi, že súťaž mala taký ohlas a že bolo z čoho vyberať.
12. júla sa v priestoroch Centra environmentálnych aktivít zišla porota v zložení:
- Zuzana Homolová, predsedníčka Zväzu ekologického poľnohospodárstva EKOTREND SLOVAKIA
- Dušan Janovíček, Ekotrend Myjava, spol. s r.o.
- Ivana Maláková, profesionálna grafička
- Martina Lamačková, Bio-obchod „U malého princa“ Trenčín
- Richard Medal, Centrum environmentálnych aktivít Trenčín
Všetky doručené návrhy boli zaradené do hodnotenia. Na základe daných kritérií sa porota jednohlasne zhodla o víťaznom návrhu, ako aj 2. a 3. mieste v súťaži. Nech sa páči, pozrite sa na víťazný logotyp i ďalšie dva ocenené návrhy.
1. miesto a víťazný návrh
víťazné logo „Biopotravina roka 20xx“
autor:
Mgr. Svetozár Šomšák (Košice)
K svojmu návrhu logotypu ponúkol aj „príbeh“:
„V prípade logotypu Biopotravina roka je príbehom organická štruktúra – kaligrafia – vytvorená ťahom ruky. Voľné asociácie tejto štruktúry sú napríklad jablko, dužina a jadro, kvet v záhrade. Sú to pozitívne asociácie, ktoré podporujú pozitívne zameranie samotného projektu oceňovania najúspešnejšej biopotraviny,“ vysvetľuje p. Šomšák.
„Zvolená farebnosť logotypu podporuje myšlienku organickosti a sviežosti“, dodáva.
2. a 3. miesto
3. miesto - Kristína Hrončeková
2. miesto - Šimonka Tesaková
2. miesto
Šimonka Tesaková (Polianka)
3. miesto:
Kristína Hrončeková (Bratislava)
Veríme, že nový logotyp bude čoskoro zdobiť
Biopotravinu roka 2005 – špaldovú krupicu z Ekotrendu Myjava.
Rovnako veríme že, logo „Biopotravina roka 20xx“ pomôže efektívne propagovať vynikajúce slovenské biopotraviny.
Poďakovanie
Ďakujeme Ministerstvu pôdohospodárstva a Intervenčnej agentúre za poskytnutie finančnej odmeny pre autora víťazného logotypu vo výške 10 000,-Sk, ako aj firmám
Ekotrend Myjava a
AFRA Odorica za poskytnutie produktov ekologického poľnohospodárstva, ktorými boli odmenení autori návrhov logotypov na 2. a 3. mieste.
Súvisiace články a odkazy