
Pavol Fábry
záleží na obsahu a forme
Pokiaľ reklama nie je agresívna, jej obsah korešponduje s obsahom stránky, nevadí mi (reklamu napr. na knihy, metodické hračky, alternatívne vianočné darčeky a pod. beriem ako informáciu o niečom, čo ma zaujíma, čo sama vyhľadávam). Vadí mi, ak je reklama v rozpore s obsahom nejakého časopisu, stránky (ak čítam časopis pre maminy a vedľa článku o výhodách dojčenia je reklama na umelú výživu, ak pár strán za príspevkom o tom, ako hľadať deťom alternatívy k sladkostiam je reklama na gumené rybky plné umelých farbív a pod., vtedy nesúhlasím, nepáči sa mi to, vnímam to veľmi negatívne). Reklama na BIOobchod na www.biospotrebitel.sk sa mi zdá v poriadku a pripadá mi logická - čítam o BIOproduktoch, BIOpotravinách a môžem hneď dostať na stránku, kde ich kúpim. Podľa mňa veľmi záleží na forme. Pokiaľ nemám pocit, že príspevky sú písané len preto, aby podporili len predaj, je to O.K. A taký pocit z tejto stránky nemám. Nepáchne mi komerciou. Reklamu by som ponechala (so striehnutím na formu). Pekný deň.
Obsah reklamy
Aká je podľa Vás agresívna reklama? Aky postoj máte ku kontextovej reklame (napr. eTarget odkazy)?
Reklama
Myslim, ze pani Gallayova spravne vystihla podstatu veci. Pre uplnost uvadzam, ze prevadzkovatel web stránok - BIO spotrebitel je neziskova organizacia Centrum environmentalnych aktivit, Trencin a stranky boli vytvorene vdaka financnej podpore Nadacie Ekopolis. Na svoju dalsiu cinnost vsak potrebuje CEA i portal BIO spotrebitel dalsie financne zdroje. Zrejme aj preto sa venuje okrem inych zasluznych a neziskovych aktivit aj ziskovej - obchodnej cinnosti prostrednictvom BIO obchodu. Z tychto dovodov je prirodzene, ze ho cez stranky BIO spotrebitela neagresivnou formou reklamuje a pomaha mu tak zefektivnovat svoju cinnost. Zaradenie, obsah, rozsah ci cena reklamy je vnutornou vecou CEA Trencin. Okrem inych, aj z tychto dovodov nie je vhodne priamo nezainteresovanym ludom do veci hovorit, bez dalsej vizie ci ekonomickej analyzy cinnosti CEA Trencin. Ludia v CEA robia skutocne priekopnicku pracu, v mnohom smere vyplnaju funkciu statu, ktory v oblasti BIO-EKO polnohospodarstva a potravinarstva stale hlada formy, ako danu problematiku uspokojivo riesit. Verim vsak, ze s komercnou ci politickou reklamou na tychto strankach budu priatelia z CEA pracovat velmi uvazlivo a najdu s kompetentnymi predstavitelmi statu i s komercnymi organizaciami vhodnu formu spoluprace v prospech dalsieho rozvoja portalu BIO spotrebitel.
Pan Demes, aka skupina ludi je podla Vas ta nezainteresovana? Druha vec co by som doplnil je to, ze CEA nemala a nema problem reklamovat aj ine stranky ako BIO obchod. Co ja pamatam, tak tak pri odkazoch na BIO obchod bolo vzdy uvedene REKLAMA, alebo SPONZOR. A tym nemusi byt nutne BIO obchod.
len stručne
S politickou reklamou by som mala problém na tejto stránke. Určite by som neprestala čítať, ale priečila by sa mi. Dôvody nebudem teraz rozoberať. V reklame sa nevyznám, reagujem len ako človek, takže neviem, či je to agresívna reklama, ale nemám rada, keď reklama "vymýva mozgy", keď sa v nej používajú slová ako (chcem sa vyhnúť konkrétnym firmám či výrobkom):
- len tento výrobok je pravý, len s ním budete spokojná, len výrobok xy vám dá pocit šťastia, to MUSÍŠ mať, každý správny chlapec má xy, majú to všetci, vezmi si to aj ty, je to jednoduché - kúp si a si jednička.... povedz mame, nech ti kúpi (to mi vadí VEĽMI)...
Vo svete informácií chápem, že reklama má významné postavenie, ale ja by som jej prostredníctvom chcela LEN vedieť o výrobku/službe (čiže informovať sa) ale hodnotenie výrobku si chcem urobiť sama (či je niečo chutné, príjemné, výhodné), spolieham sa na vlastný úsudok a už vôbec nemám chuť, aby mi niekto tvrdil, že som "mimo" alebo nie som normálna, lebo už xy majú všetci okolo mňa, všetky správne ženy a pod. Pred Vianocami náš malý prišiel zo škôlky a prosíkal: "Mami, kúpiš mi lego?" Začudovala som sa, lebo sme sa o legu nikdy nebavili, má obdobné stavebnice a list Ježiškovi sme už mali poslaný: "Lego?" Malý odpovedal: "No, čo to je? Samko to veľmi chce." Obdobne prosíkal, že chce brumíka ("je plný mlieka a vitamínov", poučil ma), tak hľadali po obchodoch sladkosť v tvare macka, hryzol si raz a už viac nepýtal, lebo mu to nechutilo...
Nejde o lego, ani o to, že sa deti napodobňujú, chcú to, čo majú ostatné - to je normálne. Len... chcem informácie a hodnotiť chcem sama.
Čo vravíte na túto reklamu:
Palovi
...aby sme si nedopisovali len my dvaja, tak reagujem naposledy :o)
Mne najviac vyhovuje len stručná upútavka v znení:
BIOPOTRAVINY - internetový predaj biopotravín s roznosom po Bratislave (informuje, nenabáda, nič nepodsúva a pod.)
... pri tých toxínoch mi "nereže" štýl. Ale koľko ľudí, toľko chutí.
Nazor
BIO spotrebitel ma velmi siroky zaber. Pomohlo by mu preto vytvorenie dobrovolnej 5-7 clennej redakcnej rady. Ta moze 4 x do roka kvalifikovane vyhodnotit vyvoj a smerovanie portalu. Rovnako by mohla efektivnejsie riest aj otazky typu reklamy a ekonomilky, adresara, jazykovych vezii, technologickej aktualizacie, ci suvisiacich zalezitosti potrebnych pre dalsi rozvoj portalu. Ciastocne by taketo riesenie odbremenilo tandem Klaudia Medalova & Pavol Fabry, na pleciach ktorych lezi hlavny objem prace.
Opat jeden moj nazor na smerovanie stranky. Prevadzka tejto stranky stoji peniaze a jednou z moznosti ako ich ziskat je cielena reklama. K Nadacii Ekopolis: podpora na stranku cinila 4000Sk. Domena + hosting stoja rocne cca 3000Sk. Zaver si urobte sami...
nedalo mi...
Nedá mi ešte nepridať vetu. Ak bude reklama cestou k udržaniu prevádzky stránky, O.K. (hoci je oddych čítať niečo bez reklamy, ktorá je všade), len určiť hranice - čo určire nie, čomu chceme robiť reklamu - v predchádzajúcich mojich vstupoch som vysvetlila viac. Ak by sme sa zubami-nechtami držali, že nechceme reklamu a z tohto dôvodu by www.biospotrebitel.sk zanikol, nebola by to podľa mňa správna cesta. Na druhej strane by som veľmi citlivo vyberala, koho na stránku pustím propagovať sa. (A určiť hranice nebude jednoduché).
Prečo a aká reklama
Reklama na stránke nie je preto, aby stránka zarábala(tvorila zisk), ale aby (pre)žila. Zuzka, ešte k tým toxínom: Reklama vyššie je cielená na frázu "BIOPOTRAVINY". Ak niekto inzeruje na túto frázu a neponúka BIOPOTRAVINY, dosť ťažko to ovplyvním(e). Na druhej strane, je tam dosť relevantných odkazov. Ten nadpis je trochu od veci. Neide totiž o to či reklama áno, alebo nie, ale o to aká reklama a k tomu chcem aby sa návštevníci vyjadrili :)
Reklama a propagacia su sucastou zivota
Reklama a propagacia su sucastou niecoho sirsieho, co sa nazyva marketing, a jeho cielom je predavat vyrobky, sluzby, myslienky ...
Dokonca, aj v dobe ked tento fenomen este neexistoval, tak fungoval bez tohom, aby si to ludia uvedomili. Rande, prve stretnutie dvoch ludi, nie je nicvim inym iba vzajomnou propagaciou. Kazdy je navonany, vyobliekany a hovori to najlepsie o sebe "aby sa predal". Nepoznam ludi, ktori by na svojom prvom rande hovorili o svojich "temnych strankach", o tom koho kedy podrazli, podviedli ... To, ze vetko nebolo v sulade s "reklamou" odhali az cas ... Vyrobok mame moznost vratit, pripadne nekupit, sluzbu viac nevyuzivat, k mysliekam sa nepridat a cloveka opustit.
V zelenom hnuti rezonuju donekonecne debaty o tom, od koho peniaze zobrat a od koho nie, co je komercnea co uz komercne nie je ... Myslim si, ze svet sa neda menit naivitou. Senalepsie myslienky a projekty ostali v spajzy, pretoze nemali financnu podporu. Podla mojho peniaze su neutralne. Pozitivny alebo negativny je len sposob ich pouzitia. Rovnako je to s reklmaou. Reklama moze byt navonanou mrcinou alebo branou k novym obzorom. Pracoval som v komercnej sfere a nevydrzal som to prave z dovodu rozporu medzi reklamnym obalom a skutocnym obsahom.
Je to volba. Medalovci a Pavol Fabry vytvorili unikatny priestor a maju pravo na nom urcovat pravidla. K tomu nepotrebuju redakcne radu. Vsetci raja presne citia hranicu, cez ktoru by nesli. Hranicu, ktoru nevedia dat slovami na papier, ale citia ju.
Ak bude reklamy viac, ak stranka zacne "brutalne" zarabat, budem sa iba tesit, u tychto ludi nemam obavu z toho, na ake ucely budu tieto peniaze vyuzite. Zisk nie je choroba.
zdroje
Par slov k teme z pohladu prevadzovatela stranky biospotrebitel.sk, teda Centra environmentalnych aktivit. Ako uz bolo napisane, stranka nevisi iba vo vzduchu a treba na jej bazalne fungovanie dost penazi. O to viac, o kolko viac na stranku chodi ludi a stahuju si odtial materialy. Hovorim o poplatkoch za ro, ze stranka je v internetovom priestore. Nehovorim o odmene pre ludi (NAJMA pre Klaudiu Medalovu a Pala Fabryho), ktori stranku tvoria a naplnaju kvalitnymi, vyberanymi, aktualnymi a zmysluplnymi informaciami. To je cisto dobrovolnicka robota, pravidelne na ukor volneho casu, po nociach...
Rozne zdroje na to BAZALNE fungovanie stranky (teda na poplatky a zakladnu technicku podporu) sme vyuzili. Podporu sme ale ziskali iba od Ekopolisu a na tieto ucely sme pouzili aj vytazok z 2% danovej asignacie za rok 2005. Zvysok potrebnych financii isiel z rodinneho rozpoctu. Za vsetky nase neuspesne ziadosti o podporu spomeniem jediny: ziadost o podporu na Ministerstve podohospodarstva (komisia pre vyber projektov pred nasou ziadostou uprednostnila a podporila napriklad Prehliadku polovnych trofeji).
A este jedno porovnanie: ceska stranka www.biospotrebitel.cz vznikla (s nasim suhlasom) ako kopia nasej slovenskej stranky. Takmer okamzite jej prevadzku podporilo ceske Min. zemedelstvi sumou niekolkych 100 tisic Kc...
Vyskusali sme naozaj vsetko. Teraz nas ale vlada odstrihuje este aj od 2% (lebo sme pre stat nepohodlna environmentalne zamerana organizacia), vsetky moznosti sme uz vycerpali a nevidime inu moznost, ako pomoct si reklamou...
Ak niekto poradite ci pomozete, nebude vobec nutne sa k teme reklamy, velmi radi sa bez nej zaobideme :-))
Mne osobne prekaza reklama, ktora sa donekonecna opakuje v televizore. Reklamu na internete tak negativne nevnimam. Tak casto sa nepripajam a ak uz hladam presne co potrebujem. Reklamu na stranke biospotrebitel vnimam kladne hlavne preto, ze o bioproduktoch som sa uz davno chcela dozvediet nieco viac. Som rada, ze tato stranka funguje aj s takouto reklamou.
Má alebo nemá byť reklama na stránke BIO spotrebiteľ?
Reklama „útočí“ na naše zmysly na každom kroku. Ani web stránka BIO spotrebiteľ nie je výnimkou. Ako reklamu na web stránke BIO spotrebiteľ vnímate? Vadí vám? Má pre vás aj nejaké pozitívum? Každá web stránka podobná tejto musí mať nejaký príjem, aby dokázala poskytnúť na oplátku obsah. Jedným z príjmov web stránok obecne je reklama.
Ako píšem v úvode, cieľom je zistiť, či Vám táto reklama vadí alebo nevadí. Prípadne ako ju vnímate. Keďže chce...
Reagovať