záleží na obsahu a forme
Pokiaľ reklama nie je agresívna, jej obsah korešponduje s obsahom stránky, nevadí mi (reklamu napr. na knihy, metodické hračky, alternatívne vianočné darčeky a pod. beriem ako informáciu o niečom, čo ma zaujíma, čo sama vyhľadávam). Vadí mi, ak je reklama v rozpore s obsahom nejakého časopisu, stránky (ak čítam časopis pre maminy a vedľa článku o výhodách dojčenia je reklama na umelú výživu, ak pár strán za príspevkom o tom, ako hľadať deťom alternatívy k sladkostiam je reklama na gumené rybky plné umelých farbív a pod., vtedy nesúhlasím, nepáči sa mi to, vnímam to veľmi negatívne). Reklama na BIOobchod na www.biospotrebitel.sk sa mi zdá v poriadku a pripadá mi logická - čítam o BIOproduktoch, BIOpotravinách a môžem hneď dostať na stránku, kde ich kúpim. Podľa mňa veľmi záleží na forme. Pokiaľ nemám pocit, že príspevky sú písané len preto, aby podporili len predaj, je to O.K. A taký pocit z tejto stránky nemám. Nepáchne mi komerciou. Reklamu by som ponechala (so striehnutím na formu). Pekný deň.
Zuzana Gallayová
Reklama
Myslim, ze pani Gallayova spravne vystihla podstatu veci. Pre uplnost uvadzam, ze prevadzkovatel web stránok - BIO spotrebitel je neziskova organizacia Centrum environmentalnych aktivit, Trencin a stranky boli vytvorene vdaka financnej podpore Nadacie Ekopolis. Na svoju dalsiu cinnost vsak potrebuje CEA i portal BIO spotrebitel dalsie financne zdroje. Zrejme aj preto sa venuje okrem inych zasluznych a neziskovych aktivit aj ziskovej - obchodnej cinnosti prostrednictvom BIO obchodu. Z tychto dovodov je prirodzene, ze ho cez stranky BIO spotrebitela neagresivnou formou reklamuje a pomaha mu tak zefektivnovat svoju cinnost. Zaradenie, obsah, rozsah ci cena reklamy je vnutornou vecou CEA Trencin. Okrem inych, aj z tychto dovodov nie je vhodne priamo nezainteresovanym ludom do veci hovorit, bez dalsej vizie ci ekonomickej analyzy cinnosti CEA Trencin. Ludia v CEA robia skutocne priekopnicku pracu, v mnohom smere vyplnaju funkciu statu, ktory v oblasti BIO-EKO polnohospodarstva a potravinarstva stale hlada formy, ako danu problematiku uspokojivo riesit. Verim vsak, ze s komercnou ci politickou reklamou na tychto strankach budu priatelia z CEA pracovat velmi uvazlivo a najdu s kompetentnymi predstavitelmi statu i s komercnymi organizaciami vhodnu formu spoluprace v prospech dalsieho rozvoja portalu BIO spotrebitel.
Michal Demes
Pan Demes, aka skupina ludi je podla Vas ta nezainteresovana? Druha vec co by som doplnil je to, ze CEA nemala a nema problem reklamovat aj ine stranky ako BIO obchod. Co ja pamatam, tak tak pri odkazoch na BIO obchod bolo vzdy uvedene REKLAMA, alebo SPONZOR. A tym nemusi byt nutne BIO obchod.
Pavol Fabry
len stručne
S politickou reklamou by som mala problém na tejto stránke. Určite by som neprestala čítať, ale priečila by sa mi. Dôvody nebudem teraz rozoberať. V reklame sa nevyznám, reagujem len ako človek, takže neviem, či je to agresívna reklama, ale nemám rada, keď reklama "vymýva mozgy", keď sa v nej používajú slová ako (chcem sa vyhnúť konkrétnym firmám či výrobkom):
- len tento výrobok je pravý, len s ním budete spokojná, len výrobok xy vám dá pocit šťastia, to MUSÍŠ mať, každý správny chlapec má xy, majú to všetci, vezmi si to aj ty, je to jednoduché - kúp si a si jednička.... povedz mame, nech ti kúpi (to mi vadí VEĽMI)...
Vo svete informácií chápem, že reklama má významné postavenie, ale ja by som jej prostredníctvom chcela LEN vedieť o výrobku/službe (čiže informovať sa) ale hodnotenie výrobku si chcem urobiť sama (či je niečo chutné, príjemné, výhodné), spolieham sa na vlastný úsudok a už vôbec nemám chuť, aby mi niekto tvrdil, že som "mimo" alebo nie som normálna, lebo už xy majú všetci okolo mňa, všetky správne ženy a pod. Pred Vianocami náš malý prišiel zo škôlky a prosíkal: "Mami, kúpiš mi lego?" Začudovala som sa, lebo sme sa o legu nikdy nebavili, má obdobné stavebnice a list Ježiškovi sme už mali poslaný: "Lego?" Malý odpovedal: "No, čo to je? Samko to veľmi chce." Obdobne prosíkal, že chce brumíka ("je plný mlieka a vitamínov", poučil ma), tak hľadali po obchodoch sladkosť v tvare macka, hryzol si raz a už viac nepýtal, lebo mu to nechutilo...
Nejde o lego, ani o to, že sa deti napodobňujú, chcú to, čo majú ostatné - to je normálne. Len... chcem informácie a hodnotiť chcem sama.
Zuzana Gallayová