Je pravdepodobné, že tak, ako sa mení postoj zákazníkov smerom k produktom z voľných chovov, o krátky čas nevyhnutne dôjde aj k historickej zmene prepočtov dlhodobých ekonomických údajov. Obrat za posledných 52 týždňov vykazuje 1 % rozdiel: voľné chovy 45,9%; batériové chovy 47,6 %. Tieto údaje sú významným ukazovateľom zmeny zvyklostí národa pri spotrebe vajec.
Len pred 10 rokmi získavali všetky alternatívne chovné systémy menej ako 15 % celkovej tržby za vajíčka. Viacerí významní experti vaječného priemyslu predpovedali, že táto hodnota nikdy neprekročí 25%. V súčasnosti však čo do množstva produkty voľných chovov (free range) a ekochovov predstavujú 35% obratu, pričom produkty z batériových veľkochovov 58%.
Zmeny významne ovplyvnilo rozhodnutie kľúčových predajní presunúť vajíčka z voľných chovov na lepšie pozície v regáloch. Prepočty v období po tejto zmene vykazujú prudký nárast tržby za free range vajíčka o 25% až 31%.
Obchodná sieť
Sainsbury ohlásila snahu plne sa orientovať na produkty z voľných chovov. Sue Lockhart, manažérka spoločnosti, povedala pre časopis Grocer:
”Hľadáme možnosti, ako ísť na 100% cestou free range. Neustále sledujeme dopad cenových podmienok na zákazníka a možnosti zásobovania. Ohľaduplný chov zvierat (animal welfare) je pre nás veľmi dôležitý, no je obtiažne povedať, ako až ďaleko môžeme postúpiť. Predaj vajec z voľných chovov v Sainsbury už predstavuje viac ako 60% hodnoty z celkovej tržby za vajíčka.Tiež sa znížil podiel klietkových vajíčok v jedle, ktoré sa tu pripravuje.“
Obchodná sieť
ASDA zaznamenala až 50% pokles tržby z klietkových vajec, čo je dôsledkom rozhodnutia preorientovať sa na predaj vajec z voľných chovov. Za nárast predaja free range vajec počas posledných dvoch rokov bude spoločnosť ocenená cenou Good Egg Award BFREPA 2005.
Spoločnosť
Co-op chce do roku 2007 predávať 80% free range vajec a neskôr plánuje prechod na 100% predaj.
Spoločnosť
Marks and Spencer pultovo predáva výhradne free range vajíčka, rovnako vo všetkých výrobkoch a hotových jedlách. Klietkové vajíčka prestali predávať v r. 1997, čím sa stali v tomto smere priekopníkmi.
Britské
Tesco nahrádza štandardné klietkové vajíčka free range vajíčkami a tento rok zaradilo do predaja vajíčka z alternatívnych systémov z vlastných fariem s vlastnou značkou "Finest and Own". Pre najväčšíeho malopredajcu vajec v Británii tak predstavujú
vajcia z voľných chovov tretinu celého obratu.
Spoločnosť
Waitrose zastavila predaj klietkových vajec v roku 2001 a tento rok začala používať free range vajcia vo všetkých vlastných potravinách.