Kampaň je zameraná predovšetkým na cieľovú skupinu vo veku 2-18 rokov. Má
propagovať zdravú výživu a fyzickú aktivitu detí a ich rodín v rámci
programov organizácie Food and Nutrition Service (FNS). Zámerom celonárodnej
vzdelávacej kampane je propagovať stravovacie návyky, ktoré zodpovedajú
výživovej pyramíde a výživovým odporúčaniam pre Američanov.
Kampaň informuje
o vhodných raňajkách, zdravých desiatych, význame fyzickej aktivity a
rovnováhe medzi príjmom potravy a výdajom energie.
Viac než 14% amerických detí a 11% dospievajúcich trpí nadváhou. Takmer 66% všetkých detí konzumuje nadmerné množstvo tuku.
Kampaň podporila celá rada organizácií ako Americká spoločnosť pre výživu, Americká asociácia prevádzkovateľov školského stravovania, Výbor pre fyzickú aktivitu a šport pri Kancelárii Prezidenta USA, Spoločnosť pre národné vzdelávanie, organizácia YMCA a Národná asociácia združujúca subjekty v rámci programu výživy žien, dojčiat a detí nižších príjmových skupín.
Maskotom celého programu je panter, ktorý má hlavne malé deti ľahšie
motivovať ku zmene.
Celý článok Americký program pro děti na podporu zdravé výživy a pohybu si môžete prečítať v stánkach Bezpečnost potravin.cz.