Súčasťou BioFachu sú aj info-stánky neziskových organizácií, ktorým dominuje neprehliadnuteľný stánok „patróna“ podujatia – Medzinárodnej federácie hnutí ekologických poľnohospodárov (IFOAM).
Vlani navštívilo BioFach 29 556 obchodných návštevníkov.
Z celkového počtu 1 897 vystavovateľov zo 67 krajín mali už tradične najväčšie zastúpenie domáci vystavovatelia (34%). Nemecko je krajina, v ktorej sa podpore ekologického poľnohospodárstva venuje veľká pozornosť. O tom svedčí aj ambiciózny cieľ dosiahnuť 20% podiel poľnohospodárskej plochy v systéme ekologického poľnohospodárstva do roku 2010. Biopotravinám veľmi fandí aj ministerka Renate Künast z Ministerstva na ochranu spotrebiteľa, potravín a poľnohospodárstva, ktorá vlani na BioFachu vyhlásila: „Biopotraviny musia byť dostupné pre všetkých.“
Najväčšie zastúpenie po Nemecku mali na BioFachu gurmánske krajiny Taliansko, Francúzsko a Španielsko. Nováčikom bolo Poľsko, zato Maďarsko oproti predošlému roku výstavnú plochu zdvojnásobilo a v spoločnom stánku predstavilo ponuku 30 ekologických poľnohospodárov. Maďari veľmi úspešne realizujú svoje biopotraviny na západných trhoch, predovšetkým v Nemecku. Na Biofachu sa prvý krát prezentovali aj Etiópia, Jamajka, Nórsko, Pakistan, Papua Nová Guinea, Saudská Arábia, Senegal a Srbsko/Montenegro.
Aj Slovensko malo na BioFachu svoje zastúpenie – prezentoval sa Zväz ekologických poľnohospodárov - Ekotrend.
Na BioFach sa nechodí len po informácie o nových produktoch (vlani ich bolo 230) a za obchodmi, ale aj na BioFach kongres, ktorého súčasťou sú rôzne konferencie a semináre pre politikov, odbornú verejnosť a médiá. Najvýznamnejším sprievodným podujatím BioFachu 2004 bolo Sympózium o akčnom pláne ekologického poľnohospodárstva EÚ, ktorého sa zúčastnili mnohí európski ministri poľnohospodárstva a okolo 300 expertov z 25 krajín sveta.
BioFach poctil svojou návštevou aj Carlo Petrini, zakladateľ a prezident organizácie Slow Food International. Táto organizácia bola založená v Taliansku v roku 1986 a dnes má 80 000 členov z viac ako 100 krajín. Jej krédom je „Kvalita chce čas“ a symbolom je slimák (pomalosť ako cnosť). Petrini sa zúčastnil panelovej diskusie, ktorá sa zaoberala otázkou prepojenia poľnohospodárstva s kultúrou stravovania.
Svetový trh s biopotravinami stále pomaly rastie. Britská marketingová spoločnosť Organic Monitor odhaduje celkový obrat v roku 2003 na 23 miliárd EURO (+8%). Európsky trh s 10,6 miliárd EURO je najväčší trh po USA (12 miliárd EURO). V rámci EU je na čele Nemecko (3 miliardy EURO), ďalej nasledujú Veľká Británia, Taliansko a Francúzsko. Úspešné sú tiež Japonsko, Švédsko, Dánsko a Rakúsko.
Kde sa najviac predávajú biopotraviny a kto ich kupuje? 31% biopotravín sa predá v špecializovaných biopredajniach, 29% v maloobchodných predajniach, 16% priamo „z dvora“ ekofariem, 7% v obchodoch zdravej výživy, ďalších 7% v obchodoch s chlebom a pečivom a 10% v iných obchodoch ako napr. drogérie. Veková skupina najviac ochotná investovať do biopotravín je od 35 do 44 rokov. V Nemecku je najväčší záujem o mliečne produkty, zeleninu, pečivo, nápoje, mäso a ovocie v kvalite BIO.
Cca 1 900 vystavovateľov (z toho 2/3 zo zahraničia)
Cca 30 000 obchodných návštevníkov zo 100 krajín
Patrón podujatia: IFOAM ( Medzinárodná federácia hnutí ekologických poľnohospodárov )
Krajina roka: Brazília
Ďalšie miesta konania BioFachu: Japonsko, USA a Južná Amerika